Lite tankar en fredagskväll

Här sitter man ensam hemma en fredagkväll och känner sig snorig och jävlig. Idol + fredags-film på 5an, choklad och cola på bordet, myströjan på och fötterna i högläge.
Utanför fönstret däremot där är det röj, grannen mitt emot har fest! Antingen är det FF eller så är det "förstalägenhetenteenagefest". Det är moppar på högvarv och det spelas teckno/trance så det står härliga till. Det sjungs visor, gruffas, röks och skriks, det kommer nytt folk gående längs gatan hela tiden och porten mitt emot går varm. Grannkäringarna vet väl inte vad dom skall ta vägen just nu. Jag har till och med släckt ner i vardagsrummet gläntat på gardinen och tjuvkikat på detta spektakel. Dom har det gött där ute, roligt för dom.
Men här sitter alltså jag i soffan, ensam, med näs-sprayet som enda sällskap.
Jag har gläntat på gardinen.
I morgon ska jag gå ut, sjuk eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0