Vad tror ni????

Hej från sängen!

Den jäkla förkylningen som jag har gått med i en månad visade sig vara lunginflammation. På något sätt så blev jag så himla trött när jag hörde det. Det är märkligt hur människokroppen fungerar, när jag trodde att jag bara hade en förkylning (även om jag mådde skit) så var jag i skolan, träffade vänner, festade osv. I början tränade jag till och med. Men nu när jag fick vet att det var lunginflammation så blev jag bara så himla trött och då menar jag kroppsligt. När jag kom hem från vårdcentralen tog jag "pencillinet" som jag fick med mig hem och bäddade ner mig i sängen och här har jag legat sen dess. Känns som den senaste veckan har varit en enda stor bubbla och jag är helt slut. Spydde även upp all frukost (och penicilin?) ca 30 minuter efter att jag svalt "pencillinet". Vet inte varför men känns som det kan ha att göra med att jag tog mina andra methrotexatmediciner innan jag gick och la mig igår och kanske blev för mycket för min lilla kropp med dessa också, vet ej. I kroppen ville dom inte vara iallafall. Får testa med nya tabletter i morgon igen.
I vilket fall så har jag haft tid att fundera lite idag och började tänka lite på det här med att vara sjuk...

Tänkte på om jag har mått skit under hela förkylningen men förnekat det eftersom jag trott att jag bara hade en förkylning och då får man faktiskt bita ihop (tycker jag). Eller är det så att jag varit slut hela tiden och nu när jag fick en diagnos som är värre än en förkylning tillåter jag mig själv att må dåligt och vila(?).
Och sen så tänker jag på människor som får allvarliga, fruktansvärda diagnoser som t.ex. elakartad cancer eller ett besked om hur lång tid man har kvar att leva. Om dessa människor inte har mått så dåligt innan dom fick beskedet kommer de nu må mycket sämre kroppsligt bara för att hjärnan nu vet om att dom är sjuka????
Alltså om man vänder på det, skulle människor som har en sjukdom utan diagnos leva längre om dom aldrig fick någon diagnos??
Har sätt något program om detta och tycker att det är mycket intressant, jag tror nämligen på detta, så längre hjärnan inte vet om att kroppen är sjuk, eller så länge man lurar hjärnan att man är frisk så fungerar det just på det viset också. Men sen när man får en diagnos och får veta att man är sjuk så går det väldigt snabbt för kroppen att bli svag.
Nu tänker jag mest på människor som inte känt av sin sjukdom i så stor grad då förståss.
Vad tror ni?????
Hjälp! Jag ska vara hemma och vila minst en vecka och är redan uttråkad och RASTLÖS. What to do????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0