Ordninsregler i min blogg - jag bestämmer, skit i stavfel så lever du längre!

Jag börjar blogga igen.
Jag kan känna att jag bara MÅSTE berätta vissa saker. Idag så kände jag t.ex. att jag bara MÅSTE berätta om vad som hände mig när jag gick på GU för ett år sen, jag måste berätta det nu!!!!!!!!!
Så känner jag.
Så nu skall jag alltså skriva av mig, den här händelsen har jag av någon outgrundlig anledning velat dela med mig av idag, men har inte fått utlopp. Så här kommer den...
Tvångsminne från GU:
Detta är en fin liten historia som handlar om när jag läste litteraturvetenskap på GU. Jag satt i cafet på humanisten (för er som inte vet är det den bästa och mysigaste delen av GU;)) i vilket fall så var det väldigt tidigt och därför endast ett fåtal människor i cafet + jag och kiosken höll precis på att öppna. Vad jag nu gjorde där så tidigt men det är en annan sak, ingen aning föresten. Jaja, jag sitter där å tittar och myser då jag ser att en gammal gubbe kommer in haltandes genom entren... 90% att det var en uteliggare... det såg iallafall ut så!! Om jag hade berättat det här för en vän så hade jag sagt att en uteliggare kom in... så var det.. iallafall så haltade han sagta fram i "matsalen" och stannade vid studentkylarna som står i en fyrkant i mitten av "matsalen"  han tittar sig snabbt över axeln och öppnar kylen, rycker åt sig två matlådor och halt-springer ut från humanisten. Jag bara njöt för fulla muggar där jag satt, det kändes helt klockrent, mannen var ett geni.
Det var den historian, slipper man tänka på det mer.
Kanske man skall lägga upp någon bild också, det är ju alltid lite roligare än att bara läsa en massa skit.
Lite bilder från den senaste eran av mitt liv.
Jag och David dricker rom blandat med c-vitamin på bussen.
Detta är en väldigt rolig korvkiosk ska ni veta, det hänger nämligen korvar i hela taket på kiosken och framme i "luckan". Detta kan ni tyvärr inte se för att jag var lite full när jag tog den här bilden så den blev inte som den skulle..! När jag tog bilden hade vi förövrigt gått åt fel håll i ca 40min, när vi var på väg hem första kvällen i Prag.
Kommentar känns överflödigt.
Jag skämmer ut mig och beställer en Pasta frutti di mare utan bläckfisk. Självklart straffar dom mig och låter bara bläckfiskbenen från minibläckfiskarna ligga kvar och sprattla i tagliatellen.
My secret Italian lover. (Det här har jag t.ex. velat skriva till den här bilden i en vecka).
Sikket par, på väg ut för att uppleva ännu en dag i livet.
Som en saga.
En liten pippi i en park. Minns att jag hade ett djävulskt skoskav när jag tog den här bilden.
Kolla toapappret, titta noga så ser ni! Fyfaaaan ett helt 6-pack Serlas extra långa rullar som ser ut så här...
Titta va gulligt från Gabbi och Stefan!
Flyget. Jag visste redan att bilden skulle bli perfekt när jag tog den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0